onsdag den 1. februar 2012

Bustet...

Tiden går, og jeg har ikke rørt mit strikketøj siden nytårsaften!!! Hvad sker der lige for det?

Men som min søde veninde har afsløret på hendes blog, så går kæresten og jeg og eksperimentere lidt med kage... Så da nørklegruppen kom til fødselsdags-kaffe skulle de lige være "prøve-kaniner". Vi havde snydt lidt og købt kagebunde, men for at de kære tøser ikke skulle få ondt i maven, så lavede vi kagerne lidt mindre... Det resulterede i dette syn:
Lidt synd med sådan en rest... Men hvad kan man lige lave af det? -foreslag?


Vi afprøvede to varianter. Den ene er en opskrift fra arla.dk med appelsin-passionsfrugt-creme og chokolade-nougat-creme, den var meget mærkant da vi serverede den tidligere, så jeg havde halveret appelsin og passionsfrugt delen. Den anden var med champagne-mousse med jordbærstykker i.


Vi havde en rest af hvid marcipan, som kom ovenpå den nederste. Den øverste er dækket med hvid hjemmelavet fondant. Det er vildt underholdende at lave, og opskrifter findes flere steder på nettet.

Kagerne er pynter med hjemmelavet frosting (fra dr. oetkers hjemmeside) og farvet fondant.
Jeg havde pyntet den øverste, inspireret af dagens gæster, mens kæresten havde været kreativ på den nederste.

Tidligere havde jeg øvet lidt med kærestens tyl-ting, det blev til forskellige mønstre, og var meget sjovt at leget med!!!


Næste gang tror jeg at champagne-moussen skal afprøves i en Asti-variant, og muligvis med en bailey-creme sammen med. To fantastiske ting, -i hvert fald hver for sig;O)

Som Carina allerede har afsløret på hendes blog, så øver vi os jo på, om vi evt. selv skulle forsøge med at lave en bryllupskage. Et stort projekt, så vi overvejer stadig...
Men en af vores rigtig gode venner ville 'hjælpe' os på vej med lidt inspiration. Så vi fik denne gave af ham... Så kunne vi komme i 'stemning'. Hmmmm.... Tak Lars;O)

GLÆDELIG KYNDELMISSE !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...