fredag den 2. november 2012

Gok gok....

Ja lidt af en bonderøv er jeg jo... -Indrømmer det gerne og stolt;O)

Min mor har en forkærlighed for høns, som jeg ikke altid har forstået. Jeg har nærmest været lidt bange for hønsene, når jeg som barn har skulle fodre dem og finde æg.
Men nu har jeg også fundet kærligheden for de der høns, men nok i en lidt anden form, end min mor (man kan vel kalde det evolutionens fremskridt???)
Jeg er blevet forelsket i HØNSESTRIK ! ! !


Jeg har godt nok aldrig strikket vanter før, men med hjælp fra min mors gamle strikkebog havde jeg en grundopskrift, og så begyndte jeg ellers at lege med mønstre... Jeg har "linje" for "linje" fundet på mønsteret. Men jeg har dog to store inspirations kilder: den ene er Louises blog og den anden er en vest og nedredel fra familie journalen Jeg har en række med hjerter, lidt mønster, og så blomster rundt ved tommeltotten. Så er det måske lidt svært at se, men det er små lyserøde ænder, som svømmer rundt inden er igen er mønster og hjerter... Det har været et rigtig hyggelig lille projekt, som virkelig har vagt min nysgerrighed, og jeg håber at få lavet meget mere af dette. Lige et lille "men": der er rigtig mange tråde på bagsiden, og mine lidt ældre kollegaer fortæller, at det ikke er en god kombination med små børnehænder... (så er det jo godt jeg ikke har det ;O)

Men min stille siddende nørklen har også inspireret min kære mand til igen at komme i gang med sin hobby...

Han sukkede dybt en aften, og klagede over, at han ikke havde noget at sysle med disse mørke aftener, når jeg bare strikkede... Min mands far broderede en del, så jeg foreslog han denne hobby, men det faldt ikke i god jord. Dagen efter fandt han selv en løsning: Han har tidligere malet modelfly, og han havde købt et par fly, som han har været optaget af hele ugen... Skønt... Men spørg mig ikke hvad det er for en slags! -jeg ved bare, at den da er rigtig fin (folk som kender mig er nu imponeret over, at jeg ikke skrev nuttet, da jeg åbenbart alt for ofte bruger dette ord i mit talte sprog?!)


Jeg er forøvrigt i gang med den første julegave, mere om den senere...

God weekend...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...