lørdag den 5. november 2011

Suppedas... -noget...

 

Når nu jeg er alene hjemme en del aftener, har jeg besluttet at jeg hellere må blive bedre til det der med aftensmaden. Og da vi går suppe-tiden i møde, har jeg (lige som så mange andre) prøvet at lave græskarsuppe, da jeg mener at jeg har rimelig styr på dette.
Men vores køkken er ikke helt ligesom hjemme hos min mor. Så da jeg skulle have en teskefuld muskatnød og ingefær kom jeg til en lille udfording. For jeg kan da ikke bare smide sådan en nød i suppen, selvom den kan være på en teske????? hmm... what to do??? -og ingefærsroden ser bestemt ikke delikat ud sådan der!!!
Så jeg dykkede ned i skufferne. For selvom vores køkken kun er ca 10 kvm, så har vi godt nok mange ting, og kæresten har lige ryddet op og gjort rent overalt, så aner intet om, hvor tingene er henne... 



Men fandt da sådan en "svend" og både muskatnødden og ingefæren bar præg af at have mødte denne tingest før, så det måtte blive løsningen på min lille udfordring. Suppen blev egentligt rigtig fin. 

Så jeg fik græskarsuppe med ristet rugbrødstern tirsdag aften, -og onsdag aften, -og torsdag aften... For portionen var jo stor. Stor nok til, at der også kom en portion i fryseren til en anden god gang. For nu harjeg fået min lyst styrret, hvad angår græskarsuppe, -i hvert fald lige foreløbigt.


Det skal lige siges at jeg efterfølgende har forsøgt mig med hjemmelavet lasagne, som jeg engang også var god til. Men da jeg kom hjem fra arbejde, efter jeg havde handlet ind. Havde jeg åbenbart glemt at købe lasagnepladerne. Min veninde Christina skulle komme og spise med, så jeg var jo nødt til at lave et eller andet spiseligt, og efter mange forsøg endte det med en lidt for saltet kødsovs med pasta.... øv... -må øve mig noget mere!!! Hjælp...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...