tirsdag den 6. december 2011

Tit tit bøøøh....

Ja, jeg er her endnu... -og jeg kunne godt komme med en masse gode undskyldninger for hvorfor jeg har været væk fra blogland i et par uger, fx fordi at jeg har haft travlt på mit skønne arbejde, -at jeg har haft travlt med jule-forberedelser og-gaver, -at jeg har fanget mig en forkølelse, som har holdt mig på sofaen et par dage, -at jeg haft "juleferie", -at nogle af mine skønne veninder har haft brug for hjælp med børnepasning og flyttehjælp osv osv... Men det vil jeg da ikke trætte jer med. Forøvrig, har vi ikke altid travlt? -og især ved denne tid??? Det synes jeg i hvert fald jeg har. -ja, og allemulige andre tidspunkter på året også;O) Så skulle måske i stedet redefinere min definition af ordet 'travlt'....

Selvom jeg synes min To do-liste stadig er lang inden de hjemmelavede julegaver er færdige, så vil jeg da lige vise jer lidt:
Jeg skrev tidligere, at jeg havde lært at strikke på strømpepinde (af min kære svigermor). Her er resultatet så, det blev jo en lille dukke-nissehue til min mormor og morfars pakkekalender.
Min mormor og morfar får hvert år en pakkekalender fra os tre børnebørn. Min mormor er forholdsvis nem at finde små pakker til, men det er lidt sværere med min morfar. Jeg fandt så sidste år på, at strikke en kjole til den dukke han for mange år siden havde vundet i en basar på det lokale plejehjem. Men da han havde 2 piger blandt sine børnebørn ville han ikke lave forskel på os, ved at give dukken til den ene af os. Så min kære morfar, med hans højtudviklede retfærdighedssans (for det har han! -på den gode måde) valgte at beholde dukken selv. Den hedder Eva, og sidder på deres sofa i tv-stuen, og hun har nu en hjemmelavet nissehue på!

Det er ikke den eneste gave min morfar kan forvente sig til Eva... -der er mere på vej... For Jeg synes det er rigtig svært at finde på gode gaver til min morfar, som jo har alt, -også i følge ham selv! -så hvis han ikke skal drukne i vin og chokolade, som han forøvrigt ikke tåler så godt på sukkersyge, ja, så er jeg lidt ide-forladt når det kommer til gaver til ham. -Men han har nu også selv 'bestilt' vintertøj til Eva i år, så jeg har ikke dårlig samvittighed over hans pakke er blød i år;O)


1 kommentar:

  1. Hvor ser kjolen forneden ud til at blive flot! Og sikke en fin nissehue, - kan man ønske sig den i en stor størrelse?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...