tirsdag den 13. september 2011

Bonderøv(inde)

Som jeg har skrevet i min profil, er jeg født og opvokset på en lille bondegård. Heldigvis er vi ikke flyttet så langt væk nu, så vi besøger ofte mine forældre på gården. Kæresten var også en rigtigt by-dreng, da jeg mødte ham. Men nu har han fået smag for det, og han har hjulpet med div. kælvinger, høst arbejde og havejobs. Her er han igang med at lave æblemost for nogle venner.
Jeg har svært ved at vende mig til at bo i byen i en lille lejlighed. Jeg savner naturen og alle dyrene meget. Derfor har vi i år haft et eksperiment i vores to vindueskarme. Her har vi plantet: salat, bladselleri, fennikel (gik i stok), purløg, basilikum, timian, oregano, agurkurt (skulle måske have undersøgt hvor høj den bliver, inden vi plantede den...), spinat (potten gik i stykker), radisser, skovjordbær og blomster. Resultatet er blandet. Men ikke helt skidt...

Blandt de hjemmelavede julegaver til min mor (som tidligere er omtalt) var også disse broderier, med motiver fra gården.. Min fars højt elskede grønne 'hjort' kom selvfølgelig også med.

-igen, undskyld kvaliteten af billederne, de er taget med en gammel mobil..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...